.:Харесва ли Ви?:.

Професия сервитьор


Казват, че човек трябва да опита професията на сервитьора поне веднъж в живота си, за да разбере, всъщност, че тя никак не е лесна. Прави са.

Да бъдеш добър сервитьор е изкуство, за което някои хора просто не са надарени с необходимия талант - талантът да общуваш всеки ден. Подобно умение, впрочем, трудно се придобива и възпитава, ако не ти е вродено.

Ако попаднете на горе-посочените, приемете, че те не винаги са виновни за провалената ви вечеря или обяд. Може би именно вие сте провокирали лошото им държание, може би вие сте нацупеният, намръщен, некомуникативен "субект", който сам си е развалил малкото удоволствие от храненето...

Приемете също, че сервитьорът не е слуга, както се опитваме да го третираме понякога. Усмихнете се най-накрая. Забравихте ли почти провереното (и почти винаги действащото) правило, че, ако се държиш добре с някого и той ще ти отговори със същото? Вместо да подсвиркате, да се "хилите" и да обсъждате този, който ви сервира, бъдете утчиви и любезени.

Нека ви напомня още, че забавянето на храната не винаги е по вина на сервитьора. В много редки случаи може би е така. В останалите - хората в кухнята просто не си вършат работата. Това е факт.

Представете си, че вашите кебапчета, за да стигнат до вас (тоест, за да ви бъдат донесени) минават през една дълга процедура, в чийто й край сервиращият е последният елемент. Най-важният обаче се намира в кухнята. Ако трябва да обвинявате някого, не сте избрали просто подходящия човек.

Трябва да ви кажа още, че освен всичко друго, не сте избрали и правилното поведение. Вместо да си вдигате кръвното с безмислени спорове, има и по-интелигентни начини да покажете, че не сте доволни от обслужването.

Въпреки че в България никой не ви задължава да оставяте бакшиши, както е в много държави по света, борбата (и надеждата) за тях и тук е безмилостно жестока. Предизвикайте поражение, оставяйки точно толкова пари, колкото е отбелязано в сметката ви. Оставете например, 22 лева и 4 стотинки.

Следващия път, когато ви обслужват, може би ще си спомнят за стотинките... А може би не...

В крайна сметка, никой не ви задължава да посетите заведението втори път, нали? В правото сте си да откриете място, на което ще получите нужното внимание.

В правото сте да искате да ви сервират професионалисти. Те, естествено, не се намират под път и над път.

Първия Български Бутон за споделяне

0 Responses

Aukro.bg
Follow us on Twitter