.:Харесва ли Ви?:.

ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА на длъжността ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ

ДЛЪЖНОСТНА ХАРАКТЕРИСТИКА на длъжността

ГЛАВЕН СЧЕТОВОДИТЕЛ

Клас по НКПД: 2. Аналитични специалисти
Код по НКПД: 24117002

I. ОСНОВНИ ДЛЪЖНОСТНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ
1. Ръководи, организира и осъществява предварителен, текущ и последващ вътрешен финансов контрол по спазването на финан­совата и платежната дисциплина, правилното оформяне на първич­ните и официалните счетоводни документи, редовното извършване на инвентаризациите и отразяването на резултатите от тях.
2. Подписва заедно с ръководителя всички документи от фи-нансово-имуществен характер, от които произтичат права и задъл­жения за предприятието, подписва баланса и счетоводните отчети, както и всички отчети и сведения, които произтичат от счетоводни записвания.
3. Ръководи и организира счетоводната отчетност чрез опти­мална централизация на счетоводните операции и осигурява сво­евременно отразяване в счетоводството на всички стопански опера­ции.
4. Полага грижи за осигуряване на необходимите финансови средства за изпълнение на задачите за всички дейности на предприятието и осигурява най-рационалното им използване.
5. Организира своевременното осигуряване на ръководство­то с финансово-счетоводна информация на съответните равнища на управление, като извършва системен анализ на финансовото със­тояние и на финансовите резултати, а съвместно с ръководителите на другите функционални звена извършва текущ и последващ ана­лиз за дейността на предприятието.
6. Участва в разработването на вътрешните нормативни до­кументи на предприятието.
7. Организира и осъществява своевременното уреждане на сметните взаимоотношения с дебитори и кредитори, за уреждане взаимоотношенията с бюджета, общинските съвети и с банките, за провеждане инвентаризации и проверки на парични и Стоково-ма­териални ценности, за уреждане взаимоотношенията с осигурител­ните фондове, за съхраняването на счетоводните документи и пре­даването им по установения ред в архива, за срочното предаване на счетоводните документи в съответните органи.
8. Предлага за назначаване и за повишаване квалификацията на счетоводните кадри.
9. Осигурява необходимата информация на юрисконсулта при оформяне на материали за установени липси и разхищения на па­рични средства и материални ценности, за неустойки и вреди по неизпълнение на договори и други.
10. Изпълнява и други конкретно възложени задачи, свърза­ни с длъжността.

II. ОСНОВНИ ОТГОВОРНОСТИ, ПРИСЪЩИ ЗА ДЛЪЖНОСТТА
1. Отговаря за състоянието на финансовата дисциплина и не­допускане на условия за разхищения и злоупотреби.
2. Отговаря за достоверността на финансово-счетоводните до­кументи.
3. Отговаря за спазване на сроковете за погасяване на задъл­женията на предприятието.
III. ОРГАНИЗАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
1. Длъжността е пряко подчинена на изпълнителния дирек­тор на предприятието.
2. При изпълнение на длъжността се осъществяват организа­ционни връзки и взаимоотношения с всички материалноотговорни лица в предприятието, с ръководителите на производствените зве­на и началниците на функционалните отдели и със служителите в счетоводството.
3. Осъществява контакти с представители на банкови, фи­нансови, данъчни и контролни органи и институции.

IV. НЕОБХОДИМА КОМПЕТЕНТНОСТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЛЪЖНОСТТА
1. Трябва да знае:
а) нормативните актове в областта на финансовата дейност, счетоводната отчетност и вътрешния финансов контрол;
б) нормативните актове свързани с данъчното и осигурител­но законодателство;
в) реда и условията за финансиране и кредитиране на стопан­ската дейност;
г) компютърните системи за счетоводна дейност;
д) основните положения на трудовото и гражданското зако­нодателство.

V. ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТТА
1. Образование: висше икономическо с образователно-ква-лификационна степен „магистър" или „бакалавър".
2. Друга квалификация: работа с компютър и добро владеене на английски език.
3. Професионален опит: над 5 години трудов стаж по специ­алността.

Първия Български Бутон за споделяне

0 Responses

Aukro.bg
Follow us on Twitter