Смееха ни се като говорихме за език...
Миналата година някои блогъри коментираха с приесмех нашите прогнози, че езикът – говежди и телешки – ще е хит през 2009 г., пишат двамата експерти. Е, ето я официалната истина: За 2010 езикът ще бъде хит (вкл. и овчият език), както и биволската опашка редом с говежди и свински бузи, пилешки воденички, шкембе и всякакви други карантии, вътрешности и странни животински части. В годината на свинята?!?, ще кажете! Това също, заедно с пачата. Хитрите готвачи започват да използват тези странни животински части, за да компенсират смаляващите се порции скъпи стекове, пържоли и котлети.
Разнообразете голата пържола с няколко резена пушен език. Или пък добавете върху порцията филе миньон задушени във вино парченаца от говежда глава, а може и малко равиоли с биволска опашка върху котлета..и...Бинго! Готвачите създават добавен интерес и любопитство, докато реално намаляват разходите за храна.
#8 Загубеният контрол над езика
Хотелиерите и ресторантьорите вече не могат да контролират това, което се говори и пише за тях. Или пък тези, които говорят и пишат. Старите експерти, журналистите, специализирани в пътувания и храна, са на изчезване заедно с изданията си. Така че старите авторитети – списанията - носители на маркетинга на хотелите и ресторантите - са застрашени видове. Вместо това авторитетът се разпръсва към създателите на моментното мнение: блогъри, фейсбукъри, туитъри...Те са безброй. И всички са в нета. В социалните мрежи, във форумите, в блоговете. Те са тези, от които излизат "горещите" думички и които ги разпръстват към милионите други потребители само за части от секундата.
Така че подменяме добрата стара гастро-журналитика за несигурното ново формиране на мнения...Такова е времето!Но насред електронната хегемония, локалните ресторанти имат шанса да достигнат национална известност и да станат бранд. Новият медиен ред дава възможност за равна конкуренция между големи и малки, между вериги и умни независими играчи.
Догодина основната цел на ПР и маркетинг експертите ще бъде да позиционират поверените им обекти удобно в социалните мрежи – близо до потребителите, навсякъде и по всяко време.
#9 От сладко към горчиво към кисело
Десетина години назад американските вкусове се изместиха от сладко към горчиво, което обаяснява и бумът на силното кафе, тъмния шоколад, броколито, брюкселското зеле и друга храна с нагарчащ вкус. Сега се случва друго такова тихо обръщане на вкусовете към киселото. Ето защо готвачите сега сами мариноват и консервират зеленчуци, които сервират с богати на мазнини меса.
Маринованите зеленчуци могат да се срещнат и в много от модерните в момента виетнамски сандвичи "Бан Ми". Ще намерите и още мариновани лукчета, праз или див лук върху стека вместо мазните пържени кръгчета. Ще ги откриете и в кисело-соления вкус на изключително вървежната в момента Югоизточно-азиатска кухня. Дори децата вече си умират за странните кисели бонбони.
Всичко това обяснява и защо тънещата в изобилие от масло и сметана френска кухня е в застой в Щатите. Това, което прави този тренд важен, е че ние всички остаряваме и се нуждаем от повече живец в храната си. Ребалансирането на кисело-солено-сладко предполага и растящо одобрение на ресторантските менюта за 2010 година.
Източник: www.horemag.bg/
Миналата година някои блогъри коментираха с приесмех нашите прогнози, че езикът – говежди и телешки – ще е хит през 2009 г., пишат двамата експерти. Е, ето я официалната истина: За 2010 езикът ще бъде хит (вкл. и овчият език), както и биволската опашка редом с говежди и свински бузи, пилешки воденички, шкембе и всякакви други карантии, вътрешности и странни животински части. В годината на свинята?!?, ще кажете! Това също, заедно с пачата. Хитрите готвачи започват да използват тези странни животински части, за да компенсират смаляващите се порции скъпи стекове, пържоли и котлети.
Разнообразете голата пържола с няколко резена пушен език. Или пък добавете върху порцията филе миньон задушени във вино парченаца от говежда глава, а може и малко равиоли с биволска опашка върху котлета..и...Бинго! Готвачите създават добавен интерес и любопитство, докато реално намаляват разходите за храна.
#8 Загубеният контрол над езика
Хотелиерите и ресторантьорите вече не могат да контролират това, което се говори и пише за тях. Или пък тези, които говорят и пишат. Старите експерти, журналистите, специализирани в пътувания и храна, са на изчезване заедно с изданията си. Така че старите авторитети – списанията - носители на маркетинга на хотелите и ресторантите - са застрашени видове. Вместо това авторитетът се разпръсва към създателите на моментното мнение: блогъри, фейсбукъри, туитъри...Те са безброй. И всички са в нета. В социалните мрежи, във форумите, в блоговете. Те са тези, от които излизат "горещите" думички и които ги разпръстват към милионите други потребители само за части от секундата.
Така че подменяме добрата стара гастро-журналитика за несигурното ново формиране на мнения...Такова е времето!Но насред електронната хегемония, локалните ресторанти имат шанса да достигнат национална известност и да станат бранд. Новият медиен ред дава възможност за равна конкуренция между големи и малки, между вериги и умни независими играчи.
Догодина основната цел на ПР и маркетинг експертите ще бъде да позиционират поверените им обекти удобно в социалните мрежи – близо до потребителите, навсякъде и по всяко време.
#9 От сладко към горчиво към кисело
Десетина години назад американските вкусове се изместиха от сладко към горчиво, което обаяснява и бумът на силното кафе, тъмния шоколад, броколито, брюкселското зеле и друга храна с нагарчащ вкус. Сега се случва друго такова тихо обръщане на вкусовете към киселото. Ето защо готвачите сега сами мариноват и консервират зеленчуци, които сервират с богати на мазнини меса.
Маринованите зеленчуци могат да се срещнат и в много от модерните в момента виетнамски сандвичи "Бан Ми". Ще намерите и още мариновани лукчета, праз или див лук върху стека вместо мазните пържени кръгчета. Ще ги откриете и в кисело-соления вкус на изключително вървежната в момента Югоизточно-азиатска кухня. Дори децата вече си умират за странните кисели бонбони.
Всичко това обяснява и защо тънещата в изобилие от масло и сметана френска кухня е в застой в Щатите. Това, което прави този тренд важен, е че ние всички остаряваме и се нуждаем от повече живец в храната си. Ребалансирането на кисело-солено-сладко предполага и растящо одобрение на ресторантските менюта за 2010 година.
Източник: www.horemag.bg/